آخرین اخبار
کد مطلب: 157162
خطيب نماز جمعه لردگان ؛
موانع ازدواج جوانان بايد برداشته شود
تاریخ انتشار : 1402/03/19
نمایش : 353
حجت الاسلام رحماني گفت : از جمله آن موانع ازدواج، داشتن دغدغه هزينه‌ها و ترس از فقر است ، بي‌ترديد مراسم و آداب و سنن نادرست و هزينه زا و اسراف گونه و توقعات نادرست طرفين در امر ازدواج و پيروي از چشم و هم چشمي ها و مسابقات تجملاتي در تقويت دغدغه جوانان و ترس از هزينه ها تاثير زيادي دارد؛ که بايستي اين امور نيز از سبک زندگي ما حذف شود.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان ؛ حجت الاسلام يدالله رحماني خطيب نماز جمعه لردگان در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه لردگان  با اشاره به موضوع مهدويت گفت : در تحقق زمينه ظهور امام عصر (عج) آراستگي زندگي ما به فضائل است، اعم از فضايل روحاني که عقل و عدالت است يا فضائل نفساني که مصاديق فراواني دارد از جمله ازدواج ، براي ازدواج گاهي انسان به دليل ناآگاهي و ضعف اعتقادي و بر اساس تهاجم فرهنگي دشمنان دين ،موانعي  را تصور مي‌کند ، که بايد اين امور از انديشه و عمل  ما زدوده شود.
 
وي تصريح کرد : از جمله  آن موانع ، داشتن دغدغه هزينه‌ها و ترس از فقر است. بي‌ترديد مراسم و آداب و سنن نادرست و هزينه زا و اسراف گونه و توقعات نادرست طرفين در امر ازدواج و پيروي از چشم و هم چشمي ها و مسابقات تجملاتي در تقويت دغدغه جوانان و ترس از هزينه ها تاثير زيادي دارد؛ که بايستي اين امور نيز از سبک زندگي ما حذف  شود که خود خدمت بزرگي به جامعه و حرکتي ارزشمند در تسهيل ازدواج و در نهايت حاکميت فضائل در زندگي ما خواهد شد و مورد رضايت صاحب مان حضرت بقية الله الاعظم ارواحنا فدا قرار گيرد.
 
رحماني با اشاره به  سوره مبارک نور در رابطه با ازدواج گفت : قران مجيد در سوره مبارکه نور آيه ۳۲ مي فرماييد: (و أنكحوا ... إن يكونوا فقراء يغنهم الله من فضله والله واسع عليم) ترجمه: ازدواج کنيد ...اگر آن مردان و زنان فقير اند خدا به لطف و فضل خود آن را بي نياز و مستغني خواهد فرمود و خدا  رحمتش وسيع و نامنتهي به احوال بندگان آگاه است .
 
وي افزود : انسان اگر به خدا حسن گمان داشته باشد بخاطر ترس از فقر ازدواج را ترک نمي کند و اگر زمينه ازدواج فراهم نشده است، نبايد به سراغ گناه برود عفت و حياء بايد حفظ کند تا خداوند به خاطر اين پاکدامني و حياء زمينه ازدواج را فراهم کند.
طلب فرزند بايد از خدا شود: ، همانطورکه انبياي الهي از خداوند درخواست نمودند، اين وعده الهي است ما بايد به اين وعده مثل ساير وعده هاي الهي با آنها اطمينان کنيم و بدانيم تشويق به ترس  از فقر کار شيطان است.
 
حجت الاسلام رحماني در خطبه  دوم نماز جمعه گفت :  روز دوشنبه ، شهادت حضرت امام رضا (عليه السلام) به روايتي  در سال ۲۰۲ هجري قمري  (اصل روز شهادت  ۳۰ ماه صفر است.)  و به نوبه خود تسليت عرض ميکنم ،امام رضا (عليه السلام) بر ما حق فراوان دارد بايد هر زمان و  به هر بهانه اي عرض  ارادت کنيم .
 
رحماني در ادامه ضمن تشکر از مسئولين شهرستاني و استاني گفت : لازم ميدانم از تلاش نماينده محترم ، فرماندار محترم، رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان ، به خاطر دعوت از وزير محترم بهداشت و درمان براي حضور در شهرستان و کلنگ‌زني دانشکده پرستاري تقدير و تشکر  نمايم.
 
وي افزود : عرض تبريک انتصاب يکي  ديگر از فرزندان لايق و شايسته شهرستان به عنوان مدير کل امور عشاير استان جناب آقاي دکتر محمد محمودي و تشکر از زحمات و تلاش مديرکل سابق جناب مهندس حسين پور، اميد داريم و اطمينان داريم انشاالله اقدامات ارزشمندي براي عشاير عزيز استان که ذخائر انقلاب اسلامي هستند و پايه هاي استقلال کشور و تامين‌کننده مايحتاج مردم هستند، انجام شود.
 
رحماني در پايان گفت : تذکر ميدهم به حاشيه سازان در فضاي مجازي و زير سوال بردن اقدامات ارزشمند مسئولان در افکار عمومي ، ما متوجه  اهداف دنيايي آنان هستيم و در زمان مناسب چهره آنان را به مردم معرفي مي کنيم.
 
انتهاي پيام / 630 ل
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس